Sunday, May 10, 2009

Liga Sukan Komuniti Putarajaya 2009 bermula...

Putrajaya, 9 Mei 2009 - Liga Bola Tampar Komuniti anjuran Kelab Sukan Komuniti Putrajaya dengan kerjasama Kementerian Belia dan Sukan, Perbadanan Putrajaya, NADI dan Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Putrajaya telah berlangsung dengan lancar dan disertai oleh 12 pasukan yang terpilih. Sukan ini merupakan salah satu dari empat sukan yang dipertandingkan di bawah acara Liga Sukan Komuniti Putrajaya 2009.

Liga Bola Tampar Putrajaya ini telah selamat dilancarkan oleh Tuan H Nordin Hassan, Pengerusi NADI yang juga merupakan Naib Ketua Bahagian UMNO Putrajaya. Dalam ucapan pelancaran, beliau berharap lebih banyak program sukan seperti ini dapat dianjurkan agar golongan belia dalam Putrajaya dapat dihindarkan dari terlibat dengan pelbagai gejala negatif hari ini.

Sebelum itu Pengerusi Kelab Sukan Komuniti Putrajaya, sdr Tun Faisal Ismail b Aziz berkata, memang menjadi hasrat beliau semasa bertanding untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO Putrajaya adalah untuk melaksanakan sebanyak mungkin program untuk golongan muda Putrajaya yang nampaknya dahagakan program yang berkualiti dan melibatkan mereka. Beliau kesal kerana selama persatuan-persatuan sukan dan belia di Putrajaya sebenarnya tidak diuruskan oleh penduduk Putrajaya, tetapi oleh orang yang tinggal di luar Putrajaya. Bukan sahaja ini menyebabkan persatuan-persatuan sukan dan belia ini tidak aktif, tetapi juga menyebabkan golongan belia di dalam Putrajaya terabai kerana program-program yang dilaksanakan tidak melibatkan mereka dan dilaksanakan di luar Putrajaya. "Soalnya kenapakah kita agak lambat menyedari tentang perkara ini."

Dalam liga bola tampar kali ini, pasukan V-Tech B dari Presint 11 telah berjaya menjadi johan. Tempat kedua disandang oleh pasukan Kembara, ketiga, Presint 8(4A) dan keempat, pasukan V-Tech A.
Pada hari yang sama juga telah berlangsung Pertandingan Futsal Kelab Rakan Muda Putrajaya di Pancarona. Sebanyak 16 pasukan telah mengambil bahagian dan pertandingan ini telah dimenangi oleh pasukan Sri Kenanga, tempat kedua, pasukan Six Nine A, tempat ketiga, Winning Eleven dan keempat Bosol B.

2 comments:

  1. satu pencapaian yang baik
    taniah buat Tun Faisal

    ReplyDelete
  2. cun Bos teruskan Usaha keras ini ,saya akan memebantu setelah selesai study saya..TANIAH BOSS..

    ReplyDelete