Saturday, May 16, 2009

Lahirkan atlit bertaraf dunia - Datuk Ghani

Putrajaya, 16 Mei - "Gunakan kemudahan yang ada di Putrajaya untuk melahirkan atlit bertaraf dunia", demikian saranan Datuk Abdul Ghani Ahmad, Pengarah Jabatan Perkhidmatan Bandar, Perbadanan Putrajaya di dalam ucapan pelancaran Liga Sepak Takraw dan Bola Jaring Komuniti Putrajaya 2009. Dalam ucapan beliau, Datuk Ghani juga menyebut bahawa Perbadanan Putrajaya akan memberikan segala sokongan dan bantuan bagi membantu melahirkan masyarakat yang cergas, sihat dan harmoni dalam kejiranan Putrajaya.

Sebelum itu dalam ucapan alu-aluan, Pengerusi Kelab Sukan Komuniti, Sdr Tun Faisal Ismail bin Aziz menyebut bahawa, walaupun terdapat sejumlah persatuan sukan dan belia di dalam Putrajaya, namun kebanyakannya tidak aktif dan hanya melaksanakan program-program di luar Putrajaya sehingga menyebabkan golongan pemuda dan pemudi di Putrajaya terabai. Beliau berkata, Kelab Sukan Komuniti dan Kumpulan Yayasan yang diterajui beliau komited untuk terus mengadakan pelbagai aktiviti lagi, bukan sahaja melibatkan golongan muda tetapi juga golongan veteran bagi mempromosikan budaya hidup sihat dan menggalakkan interaksi yang lebih mesra dalam kalangan penduduk di Putrajaya.

Ketua urusetia Liga Sepak Takraw Putrajaya 2009 adalah sdr Zaid bin Hamid dan ketua urusetia Liga Bola Jaring Putrajaya 2009 pula adalah sdri Noor Zulaini bt Zulkefli. Sebanyak 13 pasukan menyertai Liga Sepak Takraw Komuniti kali ini, iaitu pasukan Presint 14 A, Presint 14 B, Presint 14 C, Putra 9A, Putra 9B, Putra 9C, JPB A, JPB B, Spring Team A, Spring Team B, JPM, Mampu Milik dan Dream Team. Manakala bagi sebanyak sembilan pasukan mengambil bahagian dalam Liga Bola Jaring Komuniti, iaitu pasukan Manja, Bomba, Perkom Blok C, PC Challenger, Kasturi Team, SK Putrajaya Presint 11(1), SK Putrajaya Presint 8(2), AFC Team dan Blok D Power.

Johan bagi Liga Sepak Takraw Komuniti adalah pasukan JPB A, naib johan, Spring Team B, tempat ketiga Presint 14 C dan tempat keempat Putra 9 A. Manakala johan bagi Liga Bola Jaring Komuniti adalah pasukan Manja, naib johan, Bomba, ketiga, AFC Team dan keempat, SK Putrajaya Presint 8(2).
(Gambar - Datuk Ghani melakukan servis bagi menandakan bermulanya Liga Sepak Takraw Komuniti Putrajaya 2009)

No comments:

Post a Comment